VIZUĀLO MĀKSLU ŽURNĀLS

LV   ENG
Dokumentālās fotogrāfijas dzimšana: rekonstrukcija
Alise Tīfentāle
Kas ir Štiglics – mūsdienu fotogrāfijas vecvectēvs? Svešs sencis no tālas pagātnes. Viņa darbi – jūtīgi, dzīvi 20. gs. sākuma Ņujorkas skati, Džordžijas O’Kīfas portreti, abstraktas mākoņu studijas, leģendārais žurnāls Camera Work un “Galerija 291”, kas īsā laikā saindēja Ņujorkas publiku ar Eiropas modernismu. “Mākslā nav progresa vai uzlabojuma. Vai nu māksla ir, vai tās nav. Pa vidu nav nekā,” kādā vēstulē rakstījis Alfreds Štiglics (1864–1946). Pārliecināts, paštaisns, kategorisks, reizēm tirānisks, mērķtiecīgs, nepazīst kompromisus – tādi cilvēki, šķiet, 21. gs. nodarbojas ar politiku vai biznesu, nevis mākslu kā 19. gadsimtā.